Formula 1 ajunge in Barcelona in acest week-end asa ca puteti sa va asteptati la o multime de imbunatatiri aduse monoposturilor de catre toate echipele participante.
Care ar fi motivele pentru care acest Grand Prix este ales de catre echipele constructorilor?
-
Data desfasurarii si localizarea circuitului
In pauza competitionala, din iana, constructorii monoposturilor lucreaza zi si noapte la conceperea prototipului pentru noul sezon. Constructia efectiva a monopostului este amanata pe ultima suta de metri pentru a castiga timp faza de proiectare.
Fiind programat in luna Mai, Marele Premiu al Spaniei se desfasoara la un interval suficient de mare fata de inceputul sezonului pentru ca proiectantii sa vina cu noi solutii tehnice care sa imbunatateasca performantele monoposturilor. In plus benefieciaza de rezultatele obtinute in primele etape si exista suficiente etape ramase pentru ca noile performante sa faca diferenta in clasament.
Circuitul din Barcelona este localizat in apropierea fabricilor de componente pentru monoposturi astfel ca se pot face modificari de piese de pe o zi pe alta. Piesele pot fi comandate pentru Joi, returnate pentru modificari, Vineri si reprimite Sambata. Aceasta flexibilitate este mai rar intalnita pe alte circuite.
-
Circuitul catalan are o gama variata de viraje
Acest circuit este unul excelent pentru teste, avand un tur de circuit scurt ce cuprinde sectiuni variate in cele 16 viraje. Vremea este de obicei calda iar asfaltul uscat. Are o linie dreapta foarte lunga, zone de franare puternica, viraje largi, viraje foarte rapide iar la final o sectiune de viraje intortocheate percum un circuit stradal. Toate acestea il fac cel mai potrivit loc pentru a testa performantele monoposturilor.
-
Este un circuit pe care toata lumea il cunoaste
Toti pilotii de Formula 1 cunosc acest circuit in cele mai mici detalii. Este circuitul pe care au pilotat intreaga lor cariera, incepand de la juniori si pana la Formula 1. Fiecare echipa se poate concentra pe imbunatatirea performantelor tehnice ale monoposturilor, fara a consuma timp cu adaptarea pilotilor, la circuit. Tinand cont ca testele din pre-sezon au loc tot aici, cu 2 -3 luni in urma, se pot face comparatii relevante vis-a-vis de progresele fiecarei echipe.
Acest sezon se anunta foarte disputat, fiecare echipa a venit cu o noua generatie de monoposturi. Fiecare modificare ce duce la cresterea performantelor va fi cruciala in stabilirea rezultatelor finale atat in clasamentul constructorilor cat si al pilotilor.
Autor: Jolyon Palmer
Traducere: RAVENOL Romania