Pentru identificarea precisa a lubrifiantilor potriviti pentru autovehiculul dvs. va punem la dispozitie configuratorul RAVENOL OilFinder. Prin selectarea succesiva a : categoriei, producatorului, modelului si al tipului de vehicul, se va afisa fisa de lubrifiere cu toate fluidele necesare.
Accesati configuratorul RAVENOL OilFinderO varianta alternativa de identificare a lubrifiantului potrivit este consultand manualul autovehiculului, identificarea vascozitatii si a normelor pe care acesta trebuie sa le indeplineasca. Folosind aceste informatii puteti identifica, pe site-ul nostru, lubrifiantul potrivit.
Vascozitatea descrie comportamentul de curgere a unui fluid sau altfel spus “cat de gross au de subtire este un fluid”. Vascozitatea este rezultatul frecarii interne dintre particulele fluidului. Vascozitatea este cea mai importanta proprietate fizica a lubrifiantului, vitala pentru capacitatea acestuia de a forma o pelicula de lubrifiere stabila.
Indicele de vascozitate masoara viteza de schimbare a vascozitatii intre doua temperaturi diferite. In cazul lubrifiantilor, cu cat este mai mare indicele de vascozitate (VI) cu atat mai mica este scaderea vascozitatii, in conditiile in care temperatura creste.
Uleiul uzat din motor este de obicei de culoare neagra sau inchis la culoare. Aceasta se datoreaza faptului ca pe langa rolul de lubrifiere si racire a partilor metalice, uleiul de motor are si rol de curatare al reziduurilor pe care le inglobeaza in masa sa.
Da, lubrifiantii reactioneaza in contact cu oxigenul, apare fenomenul de oxidare ce duce la degradarea acestuia si la formarea depunerilor in motor.
Uleiul contine diverse componente care au volatilitate diferita. Cele care au volatilitate mai ridicata se evapora mai repede la temperaturile inalte din motor si astfel cantitatea de ulei din motor se reduce.
Uleiul din motor este supus la presiuni si temperaturi foarte mari. El neutralizeaza impuritatile, elementele acide si apa. Dar chiar si cele mai bune uleiuri de motor se uzeaza in timp deoarece reziduurile din motor se acumuleaza.
Filtrul de ulei trebuie schimbat odata cu ulei deoarece are rol important in indepartarea reziduurilor acumulate de ulei. Mentinerea unui filtru uzat reduce capacitatea uleiului de a-si indeplini rolul de curatare al motorului.
Daca utilizati un ulei neaprobat de constructorul vehiculului exista riscuri serioase de defectare a motorului si de pierdere a garantiei. Calitatea uleiului este certificata de indeplinirea unor norme ale producatorilor de autovehicule. Aceste norme sunt codificate sub forma unor succesiuni de litere si cifre , de exemplu: MB-Freigabe 229.51, VW 505 00, BMW Longlife-04, VOLVO VDS-4, etc.
Aditivii sunt substante active care au capacitatea de a imbunatati, a inhiba sau a genera noi proprietati in cadrul substantelor in care actioneaza: lubrifianti, combustibili, lichide de racire etc. Spre exemplu lubrifiantii contin un aditiv care inhiba fenomenul de oxidare prelungind astfel durata de utilizare a uleiului. Exista aditivi care se adauga pentru a reduce emisiile poluante generate de arderea combustibilului.
Aditivii au multiple roluri de indeplinit:
Lichidul de frana transfera forta exercitata pe pedala de frana catre elemetele de franare ale rotilor.
El trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte minime:
Teoretic da, dar sunt multe motive pentru care nu este recomandat, risc ridicat de a face gresit operatiunile necesare: alegera lichidului de frana potrivit, curatarea si amorsarea corecta a sistemului de franare, debarasarea de lichidul uzat, etc
Foarte important: o defectiune a sistemului de franare poate duce la pierderea de vieti omenesti! Daca nu ai expertiza si echipamentele necesare este recomandat sa apelezi la un profesionist, la un service auto autorizat care sa faca mentenanta la sistemul de franare.
O parte din producatorii de autoturisme recomanda schimbul lichidului de racire-antigel dupa 50000 km. Altii il recomanda la un interval mult mai mare. Un lucru este sigur si agreat de toti – pericolul fenmenului de cavitatie care se formeaza din cauza uzurii excesive a lichidului de racire. Acest fenomen poate cauza perforarea radiatorului, ruperea paletelor de plastic ale pompei de apa si alte defectiuni ale sistemului de racire. Acesta este motivul pentru care se recomanda schimbarea lichidului de racire-antigel dupa 3 ani de utilizare chiar daca manualul autoturismului nu mentioneaza acest aspect.
Lichidul de racire-antigel contine o multitudine de aditivi. Nu este permis amestecul mai multor tipuri de lichide de racire sau utilizarea unuia care nu respecta normele producatorului de autovehicule. Incalcarea acestei reguli poate cauza defectiuni ale sistemului de racire prin slabirea etanseitatii acestuia.
Transmisiile difera nu doar dupa tipul lor ci si dupa modul de constructie, piesele componente si functiile pe care le au. E nevoie de un ulei fabricat special pentru respectarea acestor particularitati, utilizand aditivi speciali, avand vascozitati in functie de cerinte si care sa respecte parametrii fizici si chimici ceruti.
Avand o gama variata de fluide de transmisie, RAVENOL, este in masura sa ofere fluide de transmisie, special fabricate pentru cutiile de viteze ale principalilor producatori din domeniu.
Uleiul de motor lubrifiaza partile in miscare ale motorului termic. Fluidele de transmisie sunt folosite in cutiile de viteze, diferentiale pentru a lubrifia angrenajele lor astfel incat treptele de viteze sa fie actionate lin. Fluidele de transmisie opereaza in circuit inchis, adica nu sunt expuse efectelor agentilor externi, murdarie sau alti agenti poluanti.
Fluidele de transmisie indiferent daca sunt pentru manuala sau automata trebuie sa indeplineasca anumite cerinte, cea mai importanta fiind cea de a rezista la presiuni extreme si de a nu permite contactul intre suprafete chiar si atunci cand angrenajele sunt interblocate. Produsele RAVENOL contin aditivi speciali pentru a gestiona presiunile extreme si a respecta cerintele specifice de lubrifiere.
Utilizarea de fluide Multi ATF in locul fluidelor speciale (cu aprobare de producator OEM), duce la uzura rapida a angrenajelor transmisiei si functionarea necorespunzatoare:
Vehiculul nu mai porneste de pe loc.
Mersul inapoi nu mai functioneaza.
Cutia trece pe modul Neutru in mod necontrolat.
La urcare lunga si abrupta treptele „aluneca”
La schimbarea treptelor se aud zgomote metalice.
Vehiculul nu se mai misca dupa incalzirea fluidului in cutie
In modul Neutru se aud zgomote la cutia de viteze
Reparatii scumpe
sau
Inlocuirea transmisiei automate
Uleiurile de baza minerale se obtin din titei prin procesele de rafinare Parafinice si Hidrocracare (HC)
Clasificarea uleiurilor de baza conform API:
Este un ulei de baza MINERAL de grupa III obtinut prin procesul de hidrocracare HC.
Este un ulei de baza, grupa IV, obtinut prin deparafinare catalitica si hidromerizare, pe baza de Poli Alfa Olefine PAO.
Una dintre cele mai importante clasificari ale lubrifiantilor este in functie de clasele de vascozitate.
Uleiurile de motor pentru toate anotimpurile sunt clasificate printr-o pereche formata dintr-o clasa de iarna si una de vara, de exemplu 0W-30.
Uleiurile de motor monograde sunt clasificate prin indicarea vascozitatii la rece sau la cald , de exemplu: 10W, 20W respectiv 40, 50 etc.
A = Ulei obisnuit "monograd"
B = Ulei "multigrad"
C = Ulei cu capacitate de ungere imbunatatita
Standardele de calitate in domeniul lubrifiantilor sunt ierarhizate pe mai multe paliere:
- ACEEA (Assotiation des Constructeurs Europeens de Automobiles) de exemplu ACEEA A3/B4, C3 ;
- API (American Petroleum Institute) , de exemplu API SN;
- ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) , de exemplu ILSAC GF-6A, ILSAC GF-6B;
- JASO (Japanese Automotive Standards Organization), de exemplu JASO MA2
- BMW - BMW LL-04
- Mercedes Benz - MB 229.51
- PSA (Peugeot Citroen) - PSA 9730A8
- Renault - RN17, Renault Trucks RLD-3
- Porsche - A30
- Volkswagen (VAG) - VW 508 00/509 00
- Ford - WSS M2C 934 A/C
- General Motors - GM dexos2ᵀᴹ
- Volvo - VDS 4
- Man - MAN M 3575
- Scania - Scania LowAsh
EELQMS (EUROPEAN ENGINE LUBRICANT QUALITY MANAGEMENT SYSTEM)
Prezenta acestui logo pe eticheta lubrifiantilor certifica faptul ca acel produs respecta cele mai noi standarde de calitate pe toate cele 3 paliere: elaborate de organismele internationale, elaborate de producatorul de autovehicule si elaborate de producatorul de lubrifianti.
Folosirea unui lubrifiant recomandat, la un anumit tip de autovehicol, presupune acordarea increderii si asumarea in totalitate a responsabilitatii de catre fabricantul de lubrifianti pentru nivelul de calitate.
Folosirea unui lubrifiant cu aprobare OEM, la un anumit tip de autovehicul, presupune ca nivelul de calitate a fost testat si aprobat si de catre producatorul autovehiculului.
Daca aveti intrebari care nu au primit raspuns mai sus va rugam sa ne contactati folosind formularul de mai jos:
Formular de contact